Bajramski dani su dani zadovoljstva i radosti za vjernike ma gdje oni bili, kazao je u bajramskom intervjuu za Vijesti.ba potpredsjednik Mešihata Islamske zajednice (IZ) u Srbiji i direktor Medrese Gazi Isa-beg u Novom Pazaru Rešad ef. Plojović.
On dodaje kako vjernik osjeća zadovoljstvo jer je proveo još jedan mjesec Ramazan u pokornosti svome Gospodaru; postio, obavljao namaze, očistio imovinu zekatom, očistio post sadekatu-l-fitrom, učio Kur’an, dijelio sadaku, itd, zbog toga je zadovoljan i nada se nagradi svog Gospodara u čije ime je sve to radio.
„A srećan je jer dočekao dane radosti, u kojima meleki, Allahova odabrana bića, dijele nagrade Njegovim poslušnim robovima. Muslimani i Bošnjaci Sandžaka i Srbije su imali jedan prelijepi Ramazan i bili u prilici da uživaju u njemu, ako se izuzme neprijatnost i gorčina koju je većina osjetila početkom ramazana, kada je bošnjački član predsjedništva BiH na dan sandžačke zastave došao u posjetu bošnjačkom nacionalnom vijeću, a potom otišao na teraviju u džamiju koja je 2007. oteta od legalne, legitimne i tradicionalne Islamske zajednice i uz pomoć tadašnjeg srbijanskog režima pripojena paravjerskoj zajednici koja je tada formirana, čime je gospodin Džaferović dao legitimitet paravjerskom djelovanju i podršku pučistima, što je uznemirilo veliki broj muslimana i umjesto jednostavnog izvinjenja ili saopštenja da je pogriješio, koje se od njega očekivalo, nastavio da opravdava svoj postupak“, kaže efendija Plojović.
Kada su u pitanju duhovne vrijednosti koje muslimani trebaju njegovati, prije svega u danima Bajrama, efendija Plojović kaže kako bajramski dani trebaju biti, prije svega, dani jačanja i obnove naših porodičnih, rodbinskih i bratskih veza, koje su izložene stalnim udarima i koje su u krizi, zbog svih izazova, problema sa kojima se suočavamo i načina života kojeg živimo, gdje vrlo malo vremena imamo ili posvećujemo onima koji su nam najbliži, kojima puno značimo.
„Čovjek je društveno biće i ne može osjetiti radost i sreću ako je usamljen, već samo ukoliko je okružen bliskim članovima porodice ili zajednice, koji su tu, ali ih vrlo često ne primjećujemo. Bajram nam daje priliku da zastanemo, otvorimo oči i primijetimo ljude oko nas i poklonimo im pažnju, a sa tim ćemo osjetiti dodatnu dozu radosti i zadovojstva“, kaže naš sagovornik.
Bajramski dani, nastavlja Plojović, za vjernika trebaju biti kontinuitet onoga što je činio prije, u njima se ima pravo radovati, ali ne smije izgubiti vezu sa svojim Gospodarom, koja se održava i čuva našim ibadetima, koje smo u ramazanu intenzivnije obavljali.
Kada je u pitanju trenutni položaj muslimana u Srbiji, efendija Plojović kaže kako je pitanje položaja muslimana u Srbiji bolno pitanje za Islamsku zajednicu, jer i pored Ustava i niza zakona muslimani se bore da ostvare elementarna prava, koja su pomenutim garantovana.
„Na žalost, ali to moram reći, položaj muslimana u Srbiji je daleko najteži u odnosu na sve bivše republike zajedničke nam države Jugoslavije. Postoje problemi u realizaciji islamske vjeronauke, položaju i tretiranju odgojno-obrazovnih ustanova IZ-e koje su odnovljene prije skoro 30 godina, imaju legitimitet, ali zakonom nije precizno regulisano sve što se tiče priznavanja dipoloma, prava učenika ili studenata itd“, ističe Plojović.
On ističe kako je poseban problem oduzeta vakufska imovina čiji povratak IZ-i i pored Zakona o restituciji nikako da se pokrene i krene željenim intenzitetom.
„I dok se SPC-u i nekim drugim vjerski zajednicama vraća oduzeta imovina, poklanja i pripisuje dodatna državna imovina, Islamskoj zajednici je prije nekoliko mjeseci vraćen samo jedan objekat u Novom Pazaru, što je malo, ali zbog simbolike, jer se radi o prvom vakufu Gazi Isa-bega, predstavlja dobar početak. Svi pomenuti, ali i mnogi drugi problemi sa kojima se suočavamo kao muslimani i Islamska zajednica u Srbiji povezani su sa postojanjem paralelizma u Islamskoj zajednici, koji je vještački nastao u oktobru 2007. i održava se uz pomoć nadležnih državnih i lokalnih političkih i obavještajnih faktora sve do danas“, kaže Plojović.
Nadamo se boljem i borimo se da se ono što prije ostvari, strpljivo i dostojanstveno smo podnosili i podnosimo sva iskušenja, jer smo svjesni da su sve to ispiti za našu zajednicu i njene članove, dodaje naš sagovornik.
„Obzirom na okolnosti i uslove rada, mislim da je naša zajednica uradila dosta, mnogo više neko bilo ko u okruženju, jer smo 90-tih krenuli od ništa, a sada imamo kompletan i to veoma ozbiljan obrazovni sistem, od Medrese koju je od obnavljanja 1990. završilo oko 1.300 svršenika, a trenutno je pohađa oko 450 učenika, Mektebskih predškolskih ustanova Rewda i Vildan koje su pokrenute 1997., a koje pohađa oko 1000 djece, Fakulteta za Islamske studije, čiji je rad otpočeo 2001., na kojem studira blizu 200 studenata, Škole Kur’ana koja je pokrenuta 2010., a koja je Sandžaku dala oko 40 hafiza, Centra za Humanitarni rad „Hajrat“ koji ima 6 vakufskih (humanitarnih) kuhinja u gradovima Sandžaka i realizira razne druge humanitarne aktivnosti, kao što je izgradnja kuća, pomoć za liječenje bolesnih, stipendije učenika, pomoć jetimima, to jest djeci bez roditelja, itd., pa sve do Internacionalnog Univerziteta, čiji je rad pokrenut trudom čelnih ljudi IZ-e 2002. sa statusom vakufa“, kazao je efendija Plojović.
Potpredsjednik Mešihata Islamske zajednice u Srbiji kazao je kako je njegova bajramska poruka muslimanima u okruženju, prije svega njihovim zajednicama, jeste „da se trebamo više povezivati, da trebamo imati malo više međusobnog poštovanja i poštovanja onoga što je urađeno, da trebamo omogućiti da se naši muslimani obilaze i posjećuju, jer su oni dobri ljudi kojima je potreban neko da ih vodi i usmjerava i željni uživanja i radovanja uspjesima svoje braće muslimana“.
„Generalno, danas muslimani prolaze jedan težak period, ali to je sastvani dio života na ovome svijetu, sve su to iskušenja i ispiti za nas i čitavo čovječanstvo. Mi muslimani se nemamo čega stidjeti, ali se nemamo ni razloga ni plašiti za svoju budućnost, jer ona je u Božijim rukama, i kakvi god planovi i strategije da se prave u pogledu islama i muslimana, biće samo ono što Allah odredi, a on Uzvišeni neće dozvoliti da se svjetlo vjere ugasi, niti da se čast iskrenih vjernika u potpunosti oskrnavi“, poručuje efendija Plojović.
U duhu svega prethodnog, svim Bošnjacima, svim muslimanima u Bosni, Srbiji i Sandžaku i cijelom okruženju, kao i cijelom islamskom ummetu BAJRAM ŠERIF MUBAREK OLSUN, da ga u zdravlju, sreći i Allahovom zadovoljstvu provedemo, zaključio je u bajramskom intervjuu za Vijesti.ba dr. Rešad ef. Plojović, potredsjednik Mešihata IZ-e u Srbiji i direktor Medrese Gazi Isa-beg u Novom Pazaru.
(Vijesti.ba)